Vihdoinkin täysi-ikäinen!

Heipparallaaa!

Vuosi on vierähtänyt todella nopeasti! Lähihoitajan koulutukseni sujuu hyvin ja 18-vuotissyntymäpäiväni oli ikimuistoinen ilta kavereideni kanssa! Täysi-ikäisenä pystyin viettämään juhlani baarin puolella ;) Tietenkään en voinut juoda vielä väkeviä alkoholijuomia, joita jo 22-vuotias kaverini Krista kittasi turhankin innokkaasti. Monet alaikäiset kaverini pyysivät minua ostamaan heille tupakkatuotteita, mutta en suostunut.

Tarkoituksenani olisi hankkia ajokortti syntymäpäivälahjarahoillani. Lisäksi tarvitsen sukulaisten ja isäni rahallista sponsorointia, sillä autokoulu maksaa muutaman tonnin. Ennen autokoulua minun pitää etsiä vielä voimassa oleva nuorison terveystodistukseni.

Täysi-ikäisyys tuo kuitenkin myös paljon vastuuta. Vanhempani eivät ole enää elatusvelvollisia, joten viimeistään nyt minun olisi pärjättävä omilla rahoillani. Nyt saan vaikuttaa yhteiskunnan asioihin enemmän, joten politiikka on alkanut kiinnostaa. Yksi täysi-ikäisistä kavereistani asettuu ehdolle eduskuntavaaleissa ja olen ajatellut äänestää häntä.


Olisin superonnellinen, jos saisin tämän upean papan vanhan auton omakseni! Papalla on näkö niin huono, että hänellä ei ole enää ajolupaa. Jos auto pääsee katsastuksesta läpi, niin pappa myy sen minulle.



tekijä: Suski&Sini
lähde: kirja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti